lørdag den 21. december 2013

Halsedissen. Eller julegaven til mig selv.

Jeg har strikket mig en halsedisse af det flotte garn jeg købte for noget tid siden.



Opskriften er simpel. 
En rundpind str 15 og garnet fra Pickles (eller tilsvarende = 100 g/250 m til pinde 4-5)
Køb 2 nøgler og slå 86 masker op med dobbeltgarn og strik, så du fra retsiden har 4 rette og en vrang. Gentag og fortsæt indtil garnet slipper op. Sy sammen og færdig. Opskriften er også fra Pickles og kan findes her.
De har også angivet antal masker, hvis man vil lave en halsedisse, der slås 3 gange rundt om halsen. 



Jeg tror jeg har brugt en uge på den, hvor jeg kun har strikket om aftenen og ikke hver dag. Så det er en hurtig sag at lave. Til gengæld er den rigtig lækker og jeg er rigtig glad for den. 



Et lille tip herfra skal være, at man (som altid) skal lukke løst af. Hellere for løst end ikke. Jeg syntes egentlig at jeg lukkede ganske løst af, men kanten er alligevel blevet lidt stram. Skidt pyt, det endelige resultat er ganske tilfredsstillende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...