torsdag den 12. december 2013

Endelig! … but too late

Ja, så blev jeg færdig med den trøje til min lille dreng, som jeg ikke kunne vente med at vise frem. 
Men øøøøøøv! Den er for lille!!! Hvor gør det mit lille strikkehjerte trist. Men som min ene veninde sagde; "så må du bare få et barn mere" :). God løsning. 

Men tilbage til trøjen, eller jakken, eller cardiganen eller hvad det nu er, så er der en noget dramatisk historie bag det endelige resultat. 

Det hele startede med, at jeg ikke helt stolede på opskriften (fejl nr. 1) og dermed valgte at gøre kroppen længere end foreskrevet. Jeg strikkede løs, for så at opdage, at jeg havde vendt rensdyrene forkert, så de kiggede væk fra midten (fejl nr. 2). Pille, pille op. Endelig færdig med kroppen. Jeg kastede mig over ærmerne og så løb jeg tør for garn (fejl nr. 3 - afledt af fejl nr. 1) herefter strikkede jeg kanten. Og så løb jeg tør for garn igen. Ind i butik og købe mere. Igen. På det her tidspunkt er der nok gået 4 uger (fejl nr. 4). 
Så kom dagen, hvor det hele skulle sys sammen og hvad opdager jeg. Fordi jeg har strikket kroppen forkert er hullerne til ærmerne blevet for STORE (fejl nr. 5). Efter flere dages overvejelse, tog jeg den forfærdelige beslutning at klippe trøjen op! Suk et stik i hjertet, bare ved at tænke på det. Fejl nr. mange - afledt af alle de andre. Jeg fik samlet maskerne op og riet og jeg ved ikke hvad. Og så fik jeg sat det hele sammen, for at opdage at redningsaktionen faktisk var lykkedes nogenlunde. Pæn er den nu, som den ligger der. 

Tiden for den lille mand at prøve mors mesterværk. Kæben falder, man kan høre en knappenål falde på gulvet. Den er for lille! Nooooooooooo!

Fra nu af følger jeg opskriften, eller vælger en større størrelse :). 

Så nu har jeg kastet mig over en halsedisse til mig selv. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...