søndag den 24. marts 2013

Babyvanter

Jeg kom jo i tanke om at jeg ikke havde noget til babys hænder, når vi bl.a. skal hjem fra sygehus, så fluks gik jeg ind på Drops og fandt en opskrift på et par babyvanter.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=s9&d_id=19&lang=dk

Jeg kastede mig ud i de helt små vanter. Hvor er det dog nemt og hurtigt at strikke så små ting...

Efter at jeg blev færdig med første vante, sad jeg og grublede lidt. Jeg syntes egentlig ikke at den var så pæn. Den lignede mere en fyldepen, end en vante, som min kæreste så smukt beskrev det. Den var alt for spids. Både ikke så pænt, samt ikke særlig rart at have på, er jeg sikker på.

Vante nr. 1

Der var noget galt med indtagningen.
Jeg lod den være og strikkede i stedet den næste vante, men lavede en anden indtagning.

Vante nr. 2

Før indtagningen er der i alt 36 masker på pindene.

Opskriften siger således: tag 4 masker ind på hver 2. omgang i alt 7 gange = 8 masker tilbage og luk af.

Jeg gjorde dette i stedet: tag 4 masker ind på hver 2. omgang i alt 3 gange = 24 masker. Tag derefter ind på hver omgang i alt 4 gange = 8 masker og luk af

Spørger du mig, så er nr. 2 vante meget pænere end nr. 1. Nu ligner det mere en vante end en fyldepen :).

Jeg pillede derfor nr. 1 vante op indtil jeg havde de 24 masker og tog derefter ind på hver omgang og dermed blev vante 1 lige så smuk som vante nr. 2.

(Det er altid farligt at pille op. Det er ikke nemt det der med hvilken vej maskerne skal vende, når man samler dem op igen. Jeg fik dem samlet forkert op, men kunne heldigvis se det, da jeg skulle til og strikke videre. Det bliver så grimt, hvis man får strikket maskerne snoet.)

Er det ikke bare sødt at der ingen tommeltot er?

Nå, men jeg synes jo at min iagttagelse skal deles med Drops og andre som vælger at kaste sig ud i denne opskrift, så jeg har været inde og skrive mit forslag til Drops i opskriftens kommentarfelt. Måske de tager det til sig.


5 kommentarer:

  1. Hej, Kan det passe at den opskrift du henviser til er en vante i retstrik, hvorimod din er glatstrik... hvordan har du beregnet maskeantal?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Ja du har fuldstændig ret. Det har jeg overhovedet ikke lagt mærke til.
      Jeg har bare fuldt opskriften mht. antal masker. Havde jeg strikket retstrik var de nok blevet mere elastiske. Så det er simpelthen en fejl fra min side.

      Slet
  2. Er vanterne strikket på 4 strømpepinde eller kun på 2?

    SvarSlet
  3. Hej har du brugt strikkepinde nr 4?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...