torsdag den 19. december 2013

Første syprojekt i hus

Jeg er begyndt at gå til syning - jo jo. 

Mit første projekt er nu i hus - et par bukser til den lille. Nu skulle jeg jo til at skrive, at jeg havde lavet dem helt selv og alt det der, meeeen sandheden er, at jeg vidste absolut intet om syning, da jeg startede, så jeg har faktisk fået hjælp til det hele :). Det er dog undertegnede, der har lavet arbejde, sådan skal det heller ikke være. Så lidt stolt kan jeg da godt tillade mig at være. Sylærerinden måtte bare hele tiden fortælle mig hvad jeg så skulle gøre :). 

Nå men jeg har lært en masse om syning allerede på den tid jeg har gået til det. Bl.a. noget om de forskellige stoffer og deres sømretning, om indstilling af symaskinen, om zigzag-syning, om det at sy en elastik i taljen og elastiske stoffer osv. Jeg har været rundt om en masse bare på dette lille projekt. 

Jeg nåede lige at gå igang med en trøje dertil, inden vi gik på juleferie og der lærte jeg et nyt ord, nemlig vlieseline. Jow jow det var helt nyt. Det er en slags hinde man stryger på tøjet, hvor der f.eks. skal være knappehuller, så stoffet ikke går i stykker. 

Det er ærgerligt at jeg først skal igang igen i uge 2. Det er brandsjovt og jeg oplever at få den samme glæde ved det, som når jeg strikker. Skønt! 

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...