søndag den 17. juni 2012

Strikkefasthed

For tiden har jeg kastet mig over en fin sommerbluse i ganske almindelig glatstrik og rib, men jeg er stødt ind i et problem. Et problem kendt af alle strikkere - STRIKKEFASTHED!

Jeg har, grundet min manglende strikkeerfaring, troet, at ordet strikkefasthed betød, at alle pinde skal strikkes med samme hold i garnet.
MEN dette er ikke tilfældet.
Strikkefasthed betyder at alle pinde BLIVER ens. Vrang skal strikkes anderledes end ret. Vragen, tror jeg, skal strikkes fastere end ret for at få det til at se ens ud.

Jeg har eksperimenteret lidt, men jeg kan bare ikke få det til at være ens.

Egentlig gør det jo ikke noget. En vask skal nok få det rettet op, men rent principielt, så vil jeg have det til at lykkes.

Har du et godt råd, så skyd endelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...