lørdag den 29. marts 2014

Lidt nyt på syfronten

Ja, det er jo efterhånden et stykke tid siden at der er kommet nyt ind på bloggen, så nu skulle det være. 

Jeg er nemlig i dag blevet færdig med mit første juniorsengesæt. Egentlig bare junior dynebetræk, for hovedpudebetrækket er ikke lavet. 



I huset findes et par sengesæt, hvor vi kun er et sæt af hver, så disse tænkte jeg at jeg kunne sy om til juniorsæt. Og ja, det gik egentlig meget godt. Min symaskine er temmelig gammel, så den syr ikke fantastisk flot, men det går til sengetøj. Dette betræk er et gammelt ikea-betræk. 

En juniordyne er 140x100 cm, men efter at have studeret de indkøbte sæt, så kunne jeg konstatere, at disse er syet lidt smallere, nemlig 135x95. Og det passer rigtig godt, nu det er kommet på. 

Ud over det, har jeg også selv syet senge randen til sengen. Den har jeg dog lavet på mit sykursus, på en bedre maskine og ikke mindst med hjælp fra en lærer. Der var mange nye ting. 



Til gengæld har jeg efterfølgende puttet skum i den, i stedet for vat, da dette blev alt for slattent. 





Man skulle tro at sådan en sengerand laver man på nul komma fem, men det tog mig alligevel et godt stykke tid. 
Men det var også fordi jeg gerne ville have både båndkant eller bindesnore på. Men de fine detaljer er også det, jeg er stolt af. Så helt sikkert tiden værd. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...